середа, 22 квітня 2020 р.

6 тиждень. СПР. Узагальнення.

Тема: Складнопідрядне речення. Розділові знаки у СПР. Узагальнення

Шановні студенти!
У зв'язку зтим, що перевірка попередніх завдань показала велику кількість незрозумілого у темі щодо СПР, пропоную вирішити  проблему через вивчення чітких алгоритмів з питань, що викликали найбільше проблем. До виконання тесту перегляньте їх!
Крок 1. Прочитати алгоритми визначення СПР. 

Алгоритм 1. Як визначити складнопідрядне речення?

Наприклад: Люди, сподіваючись на добро, на Великдень пекли паски й святили їх, коли ще сонце не вставало, у церкві.

1. Прочитайте речення і знайдіть сполучник чи сполучне слово. Він підрядний чи сурядний? Сполучники ТУТ: сурядності та підрядності.

Знайшли? Сполучник КОЛИ. Речення не може бути ССР. Тільки СПР!

2. Знайдіть, зі скількох частин складається речення. Від якої частини ми МОЖЕМО ПОСТАВИТИ ЗАПИТАННЯ до іншої чи інших частин. 

Подивіться на речення. Скільки частин ви нарахували? Ком багато, а частин всього ДВІ! 

3. Знайдіть межі головної частини. Пам'ятайте, що вона може бути розірвана у тексті і не іти підряд! Головна частина може бути великою! Перевірте, чи вона не ускладнена відокремленими членами речення - зворотами, поширеними прикладками, звертаннями і т.д. (див. тему "Просте речення"). Не сприйміть їх, як частини складного речення. Це не підрядні частини!

Знайшли головну частину? 
Сподіваюсь, вона збігається з моєю: Люди, сподіваючись на добро, на Великдень пекли паски й святили їх у церкві.

4. Поставте запитання до підрядної частини. Знайдіть у таблиці (див. тему СПР) вид речення.
... святили КОЛИ? коли сонце ...(підрядне обставинне (не обставина!) часу)

5. Накресліть схему та перевірте її, прочитавши речення ще раз.
Накреслили?    Вона має бути така:    [  , (коли...), ].


Алгоритм 2. Як розрізнити СПР з кількома підрядними змішаного типу та неоднорідною підрядністю?

1. У СПР змішаного типу не менше 3 підрядних частин ! Разом з головною - 4!

2. У реченні з неоднорідною підрядністю - 2 підрядні, з головною - 3. Якщо більше - це вже інший тип ( в реченнях з послідовною та однорідною теж може бути більше).

3. СПР змішаного типу так називається, тому що в ньому перемішані попередні типи: послідовна, однорідна; однорідна і неоднорідна; послідовна і неоднорідна або усі три попередні типи.
   Уявіть, скільки стрілочок в різні боки ви будете малювати на схемі! У реченні з неоднорідною підрядність буде 2 стрілочки (найчастіше, в різні боки). Й усе!

4. Для правильного визначення чітко визначте головну й підрядні частини. Не помиліться, враховуючи звороти і т.п. Поставте запитання. Накресліть схему. Перевірте (див. попередній алгоритм)

Крок 2. Перевірити минуле завдання за відповідями (крім завдання 3).

Крок 3. Пройти тестування. Результат сфотографувати на надіслати викладачеві.
http://www.ridnamova.kiev.ua/html_test/6.7.2-test.html Тест великий! Будьте уважні!

Оцінювання тесту за 10-ти бальною системою:
10 - 96 балів
9 - 91 бал, 
8 - 86
7 - 76
6 - 75
5 - 70
4 - 62
Нижче - не оцінюється!

Крок 4. Знайти усі неправильні відповіді та проаналізувати їх щодо помилок. Незрозумілі запитання поставити викладачу доступними засобами зв'язку.

Успіхів! Завдання виконати на наступний четвер!

Немає коментарів:

Дописати коментар

Повторюємо морфологію 3. Службові частини мови

 Шановні студенти! Продовжуємо повторення морфології. Ваші завдання: 1. Розподілити в 3 стовпчики службові слова: 1 - прийменники, 2 - сполу...