четвер, 19 березня 2020 р.

Дистанційне навчання. Завдання на 18-19.03.20 (українська мова)

Шановні студенти! Готуємось до контрольної модульної роботи.
Повторити теми:
"Тире між підметом і присудком"
"Відкремлені члени речення"
"Звертання"
"Однорідні члени речення"
"Вставні слова та вставлені конструкції".
Для 1 АПО особливо дві останнні теми. Тестування онлайн показало, що провалилось запитання простеньке, але на вставні слова, якими були слова "До речі".
Теми довиконати. Протягуйте вниз і шукайте.

Додатково для підготовки до модульної роботи виконати завдання. завдання виконувати письмово у зошиті, фотографувати і надсилати на Вайбер чи пошту. Що зможу, перевірю. Що не розберу чи потрібно буде багато коментувати, перевірю на заняттях. 
Мені головне, щоб ви виконали (фото буде свідченням виконання). 
1. Доберіть 4 прислів'я, де мід підметом і присудком є тире. Однакові відповіді не оцінюються. У тексті підкреслити підмет і присудок, надписати над ними, чим вони виражені.

2. Запишіть речення, розставляючи розділові знаки. Визначте вид звертання за будовою. Вставте пропущені літери.
   1.  Понеси мене  на  кр...лах радосте моя
        Де на пагорбах і сх...лах сонця течія.

   2.  Припливайте до колиски л...беді як мрії,
        Опустіться тихі зорі синові під вії.

  3.  Можна все на світі виб...рати сину
       Вибрати не можна тільки Батьківщину.

4.    Гей нові Колумби й Магеллани
       Напн..мо вітрила наших мрій!

5.   Вслухайтеся з...мле і небо
      У рокіт страждань моїх -
      Ж...ву не лише за себе,
      Я мушу жити й за них.
                ( З творчості В. Симоненка)
  
3. Перебудуйте речення так, щоб підмети стали звертаннями.

1. Встає над нами сонце, як вставало,
     Гудуть вітри в розгойданих  дротах.

 2.  Мріють крилами з туману лебеді рожеві,
     Сиплють ночі у лимани зорі сургучеві.

3.   Доцвітали конвалії в травах,
      Голубої весни прапори.

4.   І озвалися долини
      Гомоном знайомим...

5.  Пройдуть зливи, замовкнуть грози,
    Задрімають вітри в ланах.
                         ( З творчості В. Симоненка)
4. Випишіть тільки речення з відокремленими означеннями, розставляючи пропущені розділові знаки. У виписаних реченнях підкресліть відокремлені означення й означувані слова як члени речення. Підготуйтесь індивідуально пояснити вивчені пунктограми.
1. Занесена вгору з мечем рука боярина вже втомилась і він її важко опустив (Р. Іванченко). 2. А ліс як дрейфуюча шхуна скрипів у льоди закутий (Л. Костенко). 3. Подвір'я дрімає сонне й порожнє (О. Гончар). 4. Смутний і виснажений став він підніматись на гору вузькою вулицею запорошеною кам'яним вугіллям (І. Микитенко). 5. Завіяні снігом вітрила звисали як біла гречка (Л. Костенко). 6. Прикмета червня найкоротша ніч замріяна казково-загадкова (В. Скомаровський). 7. Маленькі вікна завжди без шибок були над самою землею (Петро Панч). 8. Непорушно стоять дерева загорнені в сутінь рясно вкриті краплистою росою (М. Коцюбинський).
5. Випишіть із творів Т. Шевченка п'ять речень з відокремленими означеннями.
6.  Поширте речення спочатку однорідними, а потім неоднорідними
означеннями. Порівняйте. З'ясуйте стилістичну роль однорідних означень.
1.Сонячний промінь постукав у ……… вікно.
2. Сонце дивилося з …….. неба.
3. Трава блищала ……… росою.
4. Душа сповнилася ……… настроєм.

7. Спишіть, розставляючи розділові знаки, підкресліть однорідні члени речення та узагальнювальні слова відповідно до їхньої ролі в реченні. Поясніть розділові знаки. Вкажіть речення з неоднорідними означеннями.
1. Світає... Все спить ще і небо і зорі безсилі... (П. Тичина). 2. Усе і небо і перемелене на труху в глибоких коліях дороги сіно і вогкий гнилуватий повів ріки і тривожний крик птиці і невисока росиста отава - сповіщало, що літо вже здає ключі сумовитій осені (М. Стельмах). 3. І цвіт і грім і дощ і град я серцем спраглим все приємлю, та збережу від граду сад і захищу від грому землю (Л. Дмитерко). 4. Все змішалось в одну мить і злилось докупи і земля й море (І. Нечуй-Левицький). 5. Тихий шум лісу синява високого неба запах зелених трав все це зливалося з гомоном потривоженої крові і наповняло серце Дороша невтішним болем (Г. Тютюнник). 6. Та всі голоси і зяблика і вівсянки і зеленушки і навіть одуда заглушувало кування зозулі (О. Донченко).
 Вставні слова виконуємо за завданнями попереднього заняття.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Повторюємо морфологію 3. Службові частини мови

 Шановні студенти! Продовжуємо повторення морфології. Ваші завдання: 1. Розподілити в 3 стовпчики службові слова: 1 - прийменники, 2 - сполу...