вівторок, 12 березня 2019 р.

Готуємось до пробного ЗНО! Орфографія

Шановні студенти!

 Нагадую основні орфограми для успішного складання ЗНО

1. Уживання м'якого знака:    правило: https://webpen.com.ua/pages/Pravopys_Pryholosnyh/soft_mark.htm

Де ти зїси ці лини?

Виконайте  завдання: поставте, де треба, Ь.

Нен_чин, камін_чик, шіст_сот, шіст_десят, нян_чити, річен_ці, Уман_щина, Гуцул_щина, тон_ший, брин_чати, матусен_ці.



2. Вживання апострофа: правило https://webpen.com.ua/pages/Pravopys_Pryholosnyh/apostrophe.html

Мавпа Буф

Запишіть правильно:
Без_ініціативний, без_язикий, арф_яр, верф_ю, міл_ярд, мавп_ячий, з_економити, пів_Європи, брукв_яний, моркв_яний, кур_ятина, подзв_якувати, св_ятилище, рутв_яний, духм_яний.

3. Спрощення у групах приголосних: правило https://webpen.com.ua/pages/Pravopys_Pryholosnyh/Sproschnnia_v_prygoloshyh.html

Результат пошуку зображень за запитом "навчання анімація"Запишіть правильно:
Мес_ник, мас_ний, контрас_ний, архівартіс_ний, зап'яс_ний, кіс_лявий, хвас_ливий, проїз_ний, випус_ний, шіс_надцять, напас_ник, артис_ці, невіс_ці, облес_ливий.

Слова - винятки: кістлявий, пестливий, хвастливий, хвастнути, зап’ястний, шістнадцять, шістдесят, шістсот і п’ятдесят, випускний, рискнути, вискнути (від виск).

4. Зміни приголосних перед суфіксами ськ, ств правило: https://webpen.com.ua/pages/Pravopys_Pryholosnyh/suffixes.html

Утворіть прикметники від поданих іменників, запишіть їх, визначте корені та суфікси: 

Магдебург, Лейпциг, казах, Ірак, Мекка, таджик, Нью-Йорк, парубок, Париж, Карпати, Кременчук, баск, Карабах.

Слова-винятки: меккський, казахський, баскський, нью-йоркський, тюркський. 

Деякі дослідники також подають іракський, монакський, малаккський, дамаскський, бангкокський, ла-маншський, герцогський, але у правописі ці слова не відображені, разом з тим вони не відображені й у змінах до правопису. Ось такий парадокс!

5. Правопис власних назв іншомовного походження:https://webpen.com.ua/pages/Pravopys_Holosnyh/Spelling_i_u_general_rules.html

Результат пошуку зображень за запитом "тарелка с салом"Де ти з'їси цю чашу жиру?

Запишіть правильно, вставляючи И-І:
Цюр_х, Лейпц_г, _ттигран (півострів на Далекому Сході), _зра_ль,  Ч_каго, Ч_лі, Ц_церон, Асс_рія, С_ц_лія, Н_цца.

Запишіть правильно з подвоєнням чи без нього:

пан_а, груп_а, мадон_а, беладон_а, пан_о, Андор_а, Шил_ер, Рус_о, ім_іграція, ін_овація.


Пам'ятайте: слова-винятки 


аннали (літопис),
бонна (нянька),
брутто(вага товару з упаковкою),
ванна (ванний),
мадонна,
манна (манний)(манна небесна, а не каша),
мотто (дотепний вислів, епіграф),
нетто (вага товару без упаковки),
панна,
пенні (англійська копійка),
тонна,
білль (законопроект),
булла (грамота Папи Римського),
вілла,
мулла (мусульманський священик),
дурра (рослина),
мірра (смола). 

Запишіть правильно з подвоєнням чи без нього:

Священ_ик, священ_ий, несказАн_ий, нескАзан_ий, здоровен_ий, суд_івство, стат_ею, Він_ич_ина, Галич_ина.

Пам'ятайте: слова священик, клятвений, дзвіниця пишуться без подвоєння!!!


7. Правила переносу слів: https://zno.if.ua/?p=1416

Поділіть слова на склади для переносу:

Зразок, юний, юннат, юнаки, армія, орел, умію, одуд, ґудзик, вздовж, приступ, їсти, село, ящик, обмию, згин, оса, один, зумію.

8. Запишіть речення. Визначте вид речення. Накресліть схему. Визначте всі члени речення, підкресліть їх. Визначте, якою частиною мови є кожне слово. Зробіть повний синтаксичний розбір виділених слів. Випишіть 3 словосполучення із різними видами зв'язку слів. Визначте цей звязок.

Із плином часу зрозумів, що легше було б контролювати вибухи гніву, аніж забивати цвяхи, і якось увечері, через кілька тижнів, сказав батькові, що упродовж цього дня ні з ким не посварився.










Немає коментарів:

Дописати коментар

Повторюємо морфологію 3. Службові частини мови

 Шановні студенти! Продовжуємо повторення морфології. Ваші завдання: 1. Розподілити в 3 стовпчики службові слова: 1 - прийменники, 2 - сполу...