неділя, 23 лютого 2020 р.

Підготовка до ЗНО 24.02.20


Подвоєння та подовження приголосних

Подвоєння
Відбувається
Не відбувається
при збігу однакових приголосних різних частин слова або частин складноскорочених слів: кінний, оббити, денний, військкомат, безвинний, розрісся

У прикметниках та дієприкметниках з суфіксами –анн-, -енн-:
-         якщо суфікс надає посилення значення: здоровенний,
-         якщо наявне значення можливості або неможливості дії: незбагненний, нездійсненний,
-         у прикметниках старослов’янського походження:священний.
-         Подвоєння зберігається і  у словах, похідних від таких прикметників: старанність, старанно, численність.
Найчастіше наголос падає на суфікс!
в дієприкметникахвивершений, вихований, зроблений, індустріалізований, поораний, сказаний, спечений, як і в прикметниках на –ен-  з іншим наголосом:  не здійснений, не сказаний, а також у прикметнику довгожданий.

Виконайте тести та з'ясуйте правильність відповіді:

1. ЗНО 2019
Подвоєні літери на місці пропусків треба писати в усіх словах рядка
А передгроз..я, суверен..ий, числен..ий
Б шален..ий, військ..омат, в..ічливість
В спорт..овари, від..звеніла, очікуван..ий
Г роз..броїти, осерд..я, від..зеркалення
Д студен..ий, благословен..ий, попідвікон..ю

2. ЗНО 2018
Прочитайте речення.
На рівнин(1)ому березі Ел(2)ади зібралося числен(3)е військо, а морські хвилі гойдали споряджен(4)і в дорогу кораблі: Менелай прагне помститися Парісу за викраден(5)я Єлени.
Подвоєні літери треба писати на місці всіх цифр, ОКРІМ
А 1
Б 2
В 3
Г 4
Д 5

3. Подовження приголосних відбувається у формі Ор. в. однини всіх іменників рядка
 А  міць, стать, продаж
Б  сталь, дріб, суміш
В  поміч, сіль, доповідь
Г  вісь, мить, ступінь
Д  путь, річ, шампунь

4. Подвоєні літери на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка (ЗНО 2014)

А воєн..ий, пів..ідра, пореформен..ий
Б дозвіл..я, буквен..ий, під..атливий
В від..звеніти, зав..ишки, вікон..иця
Г звід..аля, індичен..я, невгомон..ий
Д від..авна, зацікавлен..ість, зран..я

5. Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка(ЗНО 2016)
А радіст..ю, нездолáн..ий, зіл..я
Б зван..я, жовч..ю, довгождан..ий
В завдан..я, велич..ю, старан..о
Г зроблен..ий, забут..я, суд..ею
Д піч..ю, студен..ий, священ..е

6. У якому слові допущена ПОМИЛКА:
А Галиччина
Б Німеччина
В Туреччина
Г Козаччина

7. * У якому слові МАЄ БУТИ подвоєння НН?
         А двіниця
          Б клятвений
          В священик

8. Помилку в написанні слова іншомовного походження допущено в рядку ЗНО 2017
А Апенніни, каса, касета
Б Діккенс, манна, комісія
В Канни, колектив, брутто
Г Брюссель, буддист, хоббі
Д Міссурі, іммігрант, тонна

9. Який варіант запису слова є ПРАВИЛЬНИМ?
А іміграція
Б имміграція
В имиграція
Г імміграція

10. * Оберіть слово, записане ПРАВИЛЬНО:
А Беккі
Б Теккерей
В Букінгем
Г Діккенс

 11. *Яке з іншомовних прізвищ записано НЕПРАВИЛЬНО:
А Діккенс
Б Шіллер
В Руссо
Г Куусінен




Немає коментарів:

Дописати коментар

Повторюємо морфологію 3. Службові частини мови

 Шановні студенти! Продовжуємо повторення морфології. Ваші завдання: 1. Розподілити в 3 стовпчики службові слова: 1 - прийменники, 2 - сполу...